Koszt utrzymania mieszkania

Główne forum dyskusyjne

Koszt utrzymania mieszkania

Postprzez Kriskszysztofc » 14 sie 2018, o 16:49


Gadałem dzisiaj z człowiekiem;)
Mieszkanie na 4 pietrze(bez windy) w blokowisku wybudowanym w połowie =
lat dziewięćdziesiątych. Ok 65mkw mieszka z żoną
Ogrzewanie i CWU z miejskiej sieci
Opłaty: czynsz itp, CWU, ogrzewanie- zimą ponad 1000zł latem=
ok 600zł
Ok 8tys rocznie mu wychodzi. Do tego prąd 150zł miesięcznie.=
Internety, kablówki pomińmy
Wychodzi więc prawie 10 tysi rocznie
Mieszkanie kupił kilka lat temu za ok połowę tego co ja wyda=
łem na budowę domu 10 at temu
Jakby to miało jakieś znaczenie to on do "centrum" naszego miasta=
ma dalej co ja od siebie. Tylko z przeciwnych stron miasta mieszkamy.

Kriskszysztofc
 
Posty: 0
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 11:50


Re: Koszt utrzymania mieszkania

Postprzez ZenekKapelinder4kogutek44 » 14 sie 2018, o 18:39


W lodzi kawalerka 38 m=C2=B2 ~ 200 zl z ogrzewaniem, trzy pokoje 65m=C2=B2 =
~350 zl z ogrzewaniem. Obydwa mieszkania w blokach czterdziesto letnich. Mi=
eszkania wykupione na wlasnosc. Wynajmowane mieszkanie w prywatnej kamienic=
y 80m=C2=B2 + ok 16-18m=C2=B2 w piwnicy 482,17 z woda i smieciami. Mieszkan=
ie 56m w malym domu, 10 mieszkan, wspolnota. Kupione w stanie surowym, ocie=
plony dom po remoncie, cena 120 tysiecy. Mieszkanie bezczynszowe, tylko bie=
zace oplaty typu sprzatanie, wegiel na zime rozliczany oddzielnie( wlasna k=
oltlownia na ekogroszek), fundusz remontowy ok 75 zlotych na miesiac. Koszt=
ogrzewania i cieplej wody rozliczany w weglu wedlug indywidualnych licznik=
ow. Wynajecie od miasta mieszkania w kamienicy po kapitalnym remoncie z pod=
logami, kafelkami itp bez mebli oczywiscie, od 10 do 14 zl za m2. Media odd=
zielnie. Knajpa w I strefie ale nie na Piotrkowskiej 14 zl/m=C2=B2 netto al=
e bedzie podwyzka do 18zl/m=C2=B2 netto jak ulica zostanie odrestaurowana p=
rzez miasto i wlascicieli kaienic. Czyli za poltora roku maksymalnie dwa la=
ta. Ile z tego osiemdziesiecio metrowego mieszkania mam do centrum? Jak wyj=
de z bramy to jestem w centrum. Miasto Lodz. Pozwolisz ze nie uwierze w to =
co napisales.
ZenekKapelinder4kogutek44
 
Posty: 0
Dołączył(a): 12 kwi 2016, o 21:50

Re: Koszt utrzymania mieszkania

Postprzez uzytkownikadres » 14 sie 2018, o 20:53


W dniu 2018-08-14 o=C2=A019:39, Zenek Kapelinder pisze:
W lodzi kawalerka 38 m=C2=B2 ~ 200 zl z ogrzewaniem, trzy pokoje 65m=C2=
=B2 ~350 zl z ogrzewaniem. Obydwa mieszkania w blokach czterdziesto letni=

ch. Mieszkania wykupione na wlasnosc. Wynajmowane mieszkanie w prywatnej =
kamienicy 80m=C2=B2 + ok 16-18m=C2=B2 w piwnicy 482,17 z woda i smieciami=
. Mieszkanie 56m w malym domu, 10 mieszkan, wspolnota. Kupione w stanie=
surowym, ocieplony dom po remoncie, cena 120 tysiecy. Mieszkanie bezczyn=
szowe, tylko biezace oplaty typu sprzatanie, wegiel na zime rozliczany od=
dzielnie( wlasna koltlownia na ekogroszek), fundusz remontowy ok 75 zloty=
ch na miesiac. Koszt ogrzewania i cieplej wody rozliczany w weglu wedlug =
indywidualnych licznikow. Wynajecie od miasta mieszkania w kamienicy po k=
apitalnym remoncie z podlogami, kafelkami itp bez mebli oczywiscie, od 10=
do 14 zl za m2. Media oddzielnie. Knajpa w I strefie ale nie na Piotrkow=
skiej 14 zl/m=C2=B2 netto ale bedzie podwyzka do 18zl/m=C2=B2 netto jak u=
lica zostanie odrestaurowana przez miasto i wlascicieli kaienic. Czyli za=
poltora roku maksymalnie dwa lata. Ile z tego osiemdziesiecio metrowego =
mieszkania mam do centrum? Jak wyjde z bramy to jestem w centrum. Miasto =
Lodz. Pozwolisz ze nie uwierze w to co napisales.

Daj namiar na tak tanie mieszkania. Od 3 lat wynajmuję mieszkania w =

Łodzi dla studentki. Przerzuciliśmy setki ofert i poniżej =
600zł za pokój=20
o powierzchni kilkunastu metrów kwadratowych to nie udało si=C4=
=99 znaleźć=20
ani jednej oferty. Za mieszkania o powierzchni ok. 50m2 płaciliś=
my ponad=20
2000zł. Siłą rzeczy wynajmowane były te mieszkania pr=
zez 3-4 osoby, ale=20
wtedy cena rosła do ok. 2500zł. Ale wiadomo jak to jest z tymi =
spółkami,=20
ktoś się wyłamał, a reszta musiała za niego p=C5=
=82acić. W zeszłym roku za=20
pokoik ok. 12m2 + wspólna kuchnia i wspólna łazienka 750z=C5=
=82. W tym roku=20
kolejne mieszkanie, a raczej jeden duży pokój ok. 20m2 w mieszk=
aniu ze=20
wspólną łazienką oraz kuchnią 1300zł, w mie=
szkaniu gdzie pozostałe 2=20
pokoje wynajmowane są przez kolejne osoby w cenach po ok. 700zł=
za każdy=20
pokój, czyli łączna cena wynajmu całego mieszkania to=
2700zł.

Powiem Ci, że nie ma w czym przebierać, a mieszkania pozostawia=
ją sporo=20
do życzenia. Dla przykładu pierwsze z mieszkań miało =
rozszczelnioną=20
kanalizację gdzieś pod prysznicem. Śmierdziało w ca=C5=
=82ym mieszkaniu, a od=20
właściciela mieszkania przez cały rok wynajmu nie moż=
na było=20
wyegzekwować naprawy. To mieszkanie za 750zł to typowo pod stud=
entów=20
było zrobione. Stary domek typu kwadraciak przebudowany dla studenci=
aków=20
przy użyciu płyt gipsowo-kartonowych - 7 czy 8 pokoików na=
każdej=20
kondygnacji, każdy pokoik po 10-12m2 i do tego 2 łazienki na ko=
ndygnacji=20
z czego jedna stale nieczynna.

To co piszesz 200zł za kawalerkę 38m2 to brzmi jak fantazja, a =
65m2 za=20
350zł jak totalna bujda na resorach.

Skąd Ty masz te ceny? Sam je sobie wymyślasz?

Chyba, że piszesz o kosztach tygodniowych, a nie miesięcznych?

Żałuję tylko, że jak córka zaczęła stu=
diować to nie kupiłem jakiegoś,=20
małego mieszkania, bo chyba taniej by było nawet płacić=
kredyt=20
hipoteczny jak nabijać kasę cwaniakom. Po zakończeniu stud=
iów, samemu=20
zostać cwaniakiem.

uzytkownikadres
 
Posty: 0
Dołączył(a): 26 sty 2013, o 12:00

Re: Koszt utrzymania mieszkania

Postprzez AdamSz.adam.szen » 14 sie 2018, o 21:01


W dniu wtorek, 14 sierpnia 2018 21:53:22 UTC+2 użytkownik Uzytkownik n=
apisał:
To co piszesz 200zł za kawalerkę 38m2 to brzmi jak fantazja, a =
65m2 za=20
350zł jak totalna bujda na resorach.
=20
Skąd Ty masz te ceny? Sam je sobie wymyślasz?

On zdaje się pisze o kosztach utrzymania (czynsz), a Ty o kosztach
wynajmu - to jakby dwie zupełnie różne sprawy :)

Dla porównania u mnie w Wodzisławiu - mieszkanie 65m2 w centrum -=
czynsz
około 600 pln (w tym ogrzewanie i woda, gaz do CWU oddzielnie). Na wi=
ększym
osiedlu (XXX lecia) powinno być troszkę taniej (ok 400-500 pln), =
a na
os. Piastów znowu drożej (ok 700-800 pln).

W każdym razie utrzymanie (podatki, woda, ogrzewanie) mieszkania 65m2
wychodzi drożej niż mojego domu ~300m2.
pozdr.

--=20
Adam Sz.
AdamSz.adam.szen
 
Posty: 0
Dołączył(a): 5 kwi 2016, o 12:50

Re: Koszt utrzymania mieszkania

Postprzez Kriskszysztofc » 14 sie 2018, o 21:46


W dniu wtorek, 14 sierpnia 2018 18:47:47 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogu=
sz napisał:
W dniu 14.08.2018 o=C2=A017:49, Kris pisze:
Trzeba by pogadać z co najmniej kilkoma takimi losowymi postaciami, =
żeby=20
móc jakieś wnioski z tego wyciągać. Bo ten przedstawi=
ony, to akurat dość=20
drogi (pod względem kosztów) mi się wydaje. W łó=
dzkim za podobne=20
mieszkanie mniej zazwyczaj słyszałem.

Nie zamierzam tu nic udowadniać boi po co
Co do "kilkoma takimi" to tych bloków tam jest z 10 w każdym 4 kl=
atki=20
Podejrzewam że opłaty podobne i podejrzewam ze głównym =
winowajcom jet "ogrzewanie i CWU z miasta"
Mam mieszkanie w tym samym mieście i jak to Zenek pisze "wychodzę=
z klatki i jestem w centrum"
Mieszkanie ma ok 40mkw, Blok 12 rodzinny wybudowany za Niemca jeszcze
Koszty tego mieszkania to ok 260 zł czynsze remontowe itp, prąd o=
grzewanie we własnym zakresie.
Mam tam lokatorów, chcieli kaflaka to im zostawiłem- koszt grzani=
a raczej nie przekroczy 500zł na sezon nieważnie czy palą w=
ęgiel czy drewno. Mógłbym im gaz założyć do g=
rzania ale nie chcą.
Prąd płacą ze 150zł(CWU+oświetleni itp) za gaz p=
łacą 40zł(gotowanie).
Nawet jak 1m3 zużyją to rachunek w okolicach 40zł bo koszty =
stałe
Dodatkowo mi tysiaka dają z którego ja musze ryczałtowy poda=
tek odprowadzić. To odnośnie wynajmu, vs własnościowe =
piszę.
Kriskszysztofc
 
Posty: 0
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 11:50

Re: Koszt utrzymania mieszkania

Postprzez Kriskszysztofc » 14 sie 2018, o 22:09


W dniu wtorek, 14 sierpnia 2018 21:53:22 UTC+2 użytkownik Uzytkownik n=
apisał:
Daj namiar na tak tanie mieszkania.

Też by chętnie w linka do takiej oferty wynajmu zerknął=
=20
Żałuję tylko, że jak córka zaczęła stu=
diować to nie kupiłem jakiegoś,=20
małego mieszkania

Dokładnie teraz tak chce zrobić
Córka kolejną szkole kikladziesiąt km dalej wybrała, po=
tem studia bedą itp
Gdyby nie to ze nie mam pewności czy teraz w pierwszym roku się n=
ie wycofa z wybranej szkoły to też mieszkanie bez wachania bym w =
tamtym miescie kupił i nie bawił się w wynajmowane kwatery
Szkoła+studia to w tym czasie prawie by mi sie to mieszkanie zwró=
ciło zamiast za wynajem płacić.
Tylko młoda ciągle młoda(16lat)i nie mam pewności czy s=
ię nie rozmyśli co do miejsca nauki.
Kriskszysztofc
 
Posty: 0
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 11:50

Re: Koszt utrzymania mieszkania

Postprzez ZenekKapelinder4kogutek44 » 14 sie 2018, o 22:40


Mylisz najem okazjonalny z najmem w budynkach z mieszkaniami do najmu i tyc=
h w ktorych mieszkaja wlasciciele albo spoldzielcy. Krojenie studentow na k=
ase za wynajecie im mieszkania to od prl standard. Inna sprawa ze ma uzasad=
nienie ekonomiczne. Wynajecie zgranej paczce studentow mieszkania na dwa la=
ta konczy sie remontem kapitalnym i kupieniem nowego wyposazenia przed wyna=
jeciem nastepnej ekipie. Wynajecie na stale mieszkania z niskim czynszem w =
kamienicy jest mozliwe ale trudne. Nie dlatego ze takich mieszkan nie ma. W=
kamienicy w ktorej mieszkam sa teraz trzy wolne ladne mieszkania. Ale zeby=
je wynajac potrzebna jest mocna rekomendacja. I to nie w gotowce. Jeszcze =
kilka lat i w takich kamienicach jak mieszkam wroci przedwojenny zawod stro=
za lub portiera jak kto woli. Ogrodnik od zieleni i kwiatkow juz jest. Lodz=
to specyficzne miasto. Wedlug prognoz demograficznych z lat osiemdziesiaty=
ch dzisiaj mialo tu zyc poltora miliona ludzi. Zeby zapewnic transport na p=
oczatku lat osiemdziesiatych byly przymiarki do metra. Zylo tutaj prawie mi=
lion ludzi przed slynna transformacja. Dzisiaj zyje siedemset piecdziesiat =
tysiecy a za trzydziesci lat wedlug nowych prognoz demograficznych ma zyc p=
ol miliona ludzi, tyle co przed wojna.
ZenekKapelinder4kogutek44
 
Posty: 0
Dołączył(a): 12 kwi 2016, o 21:50

Re: Koszt utrzymania mieszkania

Postprzez ZenekKapelinder4kogutek44 » 14 sie 2018, o 23:14


Twoje za to sa prawdziwe bo poparte przykladami z zycia. Ale jakos do tej p=
ory nie mozesz uwiarygodnic przykladem z zycia przepisu na kilogramowy chle=
b w ktorym do zrobienia ciasta brales 0,8 kg wody i cala woda odparowywala =
w dwustu stopniach. I tyle w temacie twoich opowiesci dziwnych tresci klamc=
o i oszuscie.
ZenekKapelinder4kogutek44
 
Posty: 0
Dołączył(a): 12 kwi 2016, o 21:50

Re: Koszt utrzymania mieszkania

Postprzez colliecollie2 » 15 sie 2018, o 07:46


Postscriptum:

Bałuty mieszczą się na Piotrkowskiej, albo odwrotnie.

To największą Łodzi troską,
jak Łódź zmieścić na Piotrkowską.
(Jan Sztaudynger)
colliecollie2
 
Posty: 0
Dołączył(a): 28 maja 2014, o 12:00

Re: Koszt utrzymania mieszkania

Postprzez Lisciastylisciasty » 15 sie 2018, o 09:44


Mieszkanie w bloku z 1996, o dziwo bardzo dobrze zbudowane
(poza elektryką), koszt ogrzewania około 2000 na rok, tragedii
nie było (ciepło "z miasta"). Użytkowa 65m2.
Czynsz 500 zeta/miesiąc, zawiera zaliczkę na ogrzewanie,=20
wszystkie duperelne opłaty, fundusz remontowy i zaliczkę na wod=
ę.
Wrocław.

L.
Lisciastylisciasty
 
Posty: 46
Dołączył(a): 25 mar 2010, o 21:00

Następna strona >>

<< Zobacz inne tematy

 


  • Tematy pokrewne
    Odpowiedzi
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości



cron