Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?

Główne forum dyskusyjne

Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?

Postprzez ebbe123100 » 18 maja 2019, o 16:39


Odnośnie uziemiania wkładów kom., czytałem kiedyś =
dyskusje elektryków na ten temat i wnioski nie były tu oczywiste.
ebbe123100
 
Posty: 0
Dołączył(a): 20 mar 2019, o 12:00


Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?

Postprzez uzytkownikadres » 18 maja 2019, o 21:00


W dniu 2019-05-18 o 14:55, Janusz pisze:
W dniu 2019-05-17 o 22:48, Uzytkownik pisze:
W dniu 2019-05-17 o 22:10, Janusz pisze:
W dniu 2019-05-17 o 12:33, Kżyho pisze:
W dniu 16.05.2019 o 22:41, Uzytkownik pisze:

"Bzdura" to sam jesteś. Gówno wiesz, a się wymądrzasz.

Po pierwsze są kotły 1-funkcyjne, do których zawory przełączające
trzeba dołożyć na zewnątrz (tak jak piszesz), ale są też kotły,
które mają już wbudowane zawory przełączające 3-drogowe i do
takich kotłów zalicza się kocioł o który pyta autor tego wątku -
kocioł Ariston Clas One System 24

Następnym razem zanim zaczniesz się wymądrzać i pieprzyć, że ktoś
pisze bzdury to sięgnij choć po instrukcję obsługi.

Tak się składa, że znam te kotły, bo montowałem.


O ile kojarzę mój jednofunkcyjny Junkers ZSB14-3C też ma takowy
zawór już zintegrowany.

No i nic z tego dla klienta nie wynika, to tylko hydraulika która
jest wspólna dla obu wersji kotła, jeżeli kupił piec 1F to nie
będzie miał możliwości tym zaworem sterować,
czyli tak jakby go tam w ogóle nie było, podobnie jest z
np:samochodami, wiele modeli ma np podgrzewane siedzenia ale za to
trzeba extra dopłacić mimo że sam fotel podgrzewany się ma w
standardzie ale jest zablokowany w komputerze.

Przestań się pogrążać jeszcze bardziej, bo to co wypisujesz już nie

świadczy o twojej niewiedzy, ale o tym, że jesteś debilem.

Chłopcze, sam nim jesteś i pamietaj że nie jesteś anonimowy, więc stul

pysk i trzymaj lejce na wodzy.


Przestań się pogrążać jeszcze bardziej. Najpierw mi zarzucasz, że jestem
anonimowy i chcesz abym się przedstawił, a teraz twierdzisz, że nie
jestem anonimowy.

Zanim kolejny raz zaczniesz pieprzyć od rzeczy jak debil to uzgodnij sam
ze sobą wersję, bo to już nie jest śmieszne co piszesz, ale żałosne.

Następnym razem zanim komuś zarzucisz pisanie bzdur to się upewnij czy
masz rację, a jak się pomylisz to przeproś za swój błąd i nie wyzywaj od
przemądrzałych buców, zwłaszcza kogoś, kto na danym temacie "zjadł zęby"
i wie co pisze.

Nie brnij dalej w swojej głupocie, kiedy inne osoby ci udowodniają, że
nie masz racji.

Wybacz, ale to co napisałeś:

"No i nic z tego dla klienta nie wynika, to tylko hydraulika która jest
wspólna dla obu wersji kotła, jeżeli kupił piec 1F to nie będzie miał
możliwości tym zaworem sterować,
czyli tak jakby go tam w ogóle nie było..."

świadczy o twojej niewiedzy w temacie budowy i działania kotłów.

Przy okazji zastanów się, czy producent trudziłby się wstawiając w
kocioł 1-funkcyjny zawór przełączający po to, żeby nie było możliwości
nim sterować?
uzytkownikadres
 
Posty: 0
Dołączył(a): 26 sty 2013, o 12:00

Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?

Postprzez januszJanuszkk » 18 maja 2019, o 22:22


W dniu 2019-05-18 o 22:00, Uzytkownik pisze:

>świadczy o twojej niewiedzy w temacie budowy i działania kotłów.

jak ja piece naprawiałem to ty jeszcze na baczność pod stół wchodziłeś.
Przy okazji zastanów się, czy producent trudziłby się wstawiając w
kocioł 1-funkcyjny zawór przełączający po to, żeby nie było możliwości
nim sterować?
Nawet czytać nie potrafisz bo napisałem dlaczego tak robią, tańsza jest

w utrzymaniu
1 linia produkcyjna niż dwie, ale o tym trzeba wiedzieć.

żałosny jesteś, idź się leczyć, każdy kto ma inne zdanie niż twoje to

pisze bzdury a sam podobne piszesz, tu czarujesz podobnie jak przy
podłogłówce, jak napisałem że się liczy to się dopieprzyłeś, a kilka
postów niżej sam to przyznałeś, podobnie bajki o układaniu,
szkoda nawet komentować. podobnie piece co polecasz cholernie drogie
które żadnych zalet na np najtańszymi termetami nie mają, kolejny strzał
w kolano, długo by wymieniać.
januszJanuszkk
 
Posty: 0
Dołączył(a): 30 sie 2012, o 21:20

Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?

Postprzez uzytkownikadres » 19 maja 2019, o 08:43


W dniu 2019-05-18 o 23:22, Janusz pisze:
W dniu 2019-05-18 o 22:00, Uzytkownik pisze:

>świadczy o twojej niewiedzy w temacie budowy i działania kotłów.

jak ja piece naprawiałem to ty jeszcze na baczność pod stół wchodziłeś.

Wróżką też jesteś i potrafisz wywróżyć ile ja mam lat i ile lat siedzę w
branży?

Wybacz, ale ciebie nie można traktować poważnie.
Przy okazji zastanów się, czy producent trudziłby się wstawiając w
kocioł 1-funkcyjny zawór przełączający po to, żeby nie było
możliwości nim sterować?
Nawet czytać nie potrafisz bo napisałem dlaczego tak robią, tańsza

jest w utrzymaniu
1 linia produkcyjna niż dwie, ale o tym trzeba wiedzieć.

Ale to co piszesz jest nieprawdą. Także i te opowiastki o jednej lub
dwóch liniach produkcyjnych. Uważasz, że producent, który produkuje
kilkanaście czy kilkadziesiąt różnych modeli w co najmniej kilku
wersjach mocy nie jest sobie w stanie poradzić z montowaniem lub
niemontowaniem zaworu 3-drogowego i ma tylko jedną linię produkcyjną?
żałosny jesteś, idź się leczyć, każdy kto ma inne zdanie niż twoje to
pisze bzdury a sam podobne piszesz, tu czarujesz podobnie jak przy
podłogłówce, jak napisałem że się liczy to się dopieprzyłeś, a kilka
postów niżej sam to przyznałeś, podobnie bajki o układaniu,
szkoda nawet komentować. podobnie piece co polecasz cholernie drogie
które żadnych zalet na np najtańszymi termetami nie mają, kolejny
strzał w kolano, długo by wymieniać.

Tylko zapominasz kto się do kogo dopierdolił, kto rozpoczął te chamskie
odzywki i kto komu pierwszy ubliżył.

Dyskutowaliśmy o kotłach Ariston.

Napisałem:
"Przełączaniem obiegów CO <-> CWU zajmuje się 3-drogowy zawór
przełączający, wbudowany w kocioł. Dotoczy to zarówno kotłów 1 jak i 2
funkcyjnych."

Ty to skomentowałeś w chamski sposób nazywając to co napisałem bzdurami:
"bzdury, w 1 funkcyjnym nie ma zaworu 3-d w piecu bo i po co on by tam
miał być."

Odpowiedziałem ci na twoim poziomie:
"Bzdura" to sam jesteś. Gówno wiesz, a się wymądrzasz."

Wyskoczyłeś do mnie z wyzwiskami:
"Takiego buca przemądrzałego  jak Ty to nikt nie przebije.
powiedz mi bucu czemu się wstydzisz swojego imienia?
boisz się że klienci by cię mogli z firmą skojarzyć?
i nam tu co nieco o twoich "osiągnięciach" napisać"

Pisząc "każdy kto ma inne zdanie niż twoje to pisze bzdury" opisałeś
dokładnie samego siebie, bo to ty zakwestionowałeś moją wypowiedź i w
chamski sposób nazwałeś moją wypowiedź bzdurami. Zrobiłeś to choć nie
masz pojęcia o tych kotłach. Nie znasz ich budowy i działania.

Ja te kotły znam, bo montowałem i wiem, że w tych kotłach jest wbudowany
zawór przełączający 3-drogowy. Ty natomiast kwestionujesz to co jest
faktem. Nawet  kwestionujesz wypowiedzi kilku innych osób, które
potwierdzają, że te kotły mają zawór 3-drożny i w kotłach 1-funkcyjnych
montuje się zawory 3-drogowe:

Najpierw piszesz, że w kotłach 1-funkcyjnych nie montuje się zaworów
3-drogowych
"bzdury, w 1 funkcyjnym nie ma zaworu 3-d w piecu bo i po co on by tam
miał być."

, a później zmyślasz niestworzone historie o blokowaniu zaworów, które
są montowane tylko ze względu na tańszą w utrzymaniu linię produkcyjną,
ale są zablokowane, a za odblokowanie zaworu 3-drogowego producent każe
dopłacać:
"No i nic z tego dla klienta nie wynika, to tylko hydraulika która
jest wspólna dla obu wersji kotła, jeżeli kupił piec 1F to nie będzie
miał możliwości tym zaworem sterować,
czyli tak jakby go tam w ogóle nie było, podobnie jest z
np:samochodami, wiele modeli ma np podgrzewane siedzenia ale za to
trzeba extra dopłacić mimo że sam fotel podgrzewany się ma w
standardzie ale jest zablokowany w komputerze"

Producent dopłaca do interesu montując dodatkowe elementy, które
blokuje, żeby później sprzedać kocioł taniej i dać te dodatkowe elementy
w prezencie?

Wybacz, ale te twoje wypowiedzi świadczą tylko o tym, że albo jesteś
niezrównoważony psychicznie, albo jesteś zwykłym trollem.


Aby rozwiać twoje wątpliwości to napiszę jeszcze raz:

Część kotłów 1-funkcyjnych nie ma wbudowanych zaworów 3-drogowych, ale
elektronika ma możliwość podłączenia takiego zaworu na zewnątrz kotła
jak i możliwość podłączenia czujnika lub termostatu zasobnika CWU.

Ale spora część kotłów 1-funkcyjnych ma wbudowane zawory przełączające i
kocioł ma możliwość bezpośredniego ładowania zasobnika CWU. Posiada
także w sterowniku kotła wejście czujnika temperatury CWU lub
termostatu. Do takich kotłów należą kotły Ariston o których jest dyskusja.

Zarówno w kotłach, które posiadają zawór 3-drogowy jak i tych, które go
nie mają, po wykonaniu podłączeń hydraulicznych oraz elektrycznych,
wystarczy tylko w kotle ustawić odpowiednie parametry i kocioł zaczyna
grzać zarówno CWU oraz CO. Ba.... niektóre kotły automatycznie
rozpoznają, że mają podłączony czujnik CWU i automatycznie zaczynają
realizować grzanie zasobnika CWU i nie wymagają żadnej ingerencji w
ustawienia.

Nie trzeba dopłacać do kotła za odblokowanie funkcji grzania CWU. To co
ty piszesz to są właśnie bzdury, które świadczą o tym, że nie masz
pojęcia i że kłamiesz pisząc: "jak ja piece naprawiałem"...

Z samochodami myślę, że także zmyślasz. Wcześniej jeździłem autem, które
wyposażone było w masę bajerów: we wszystkie okna sterowane elektrycznie
(6 sztuk), lusterka podgrzewane, sterowane elektrycznie i elektrycznie
składane, fotele skórzane, podgrzewane, sterowane w pełni elektrycznie,
fotele obracane tzw. kapitańskie, szyberdachy sterowane elektryczne.
Teraz jeżdżę autem prawie identycznym, ale bez większości tych
wszystkich bajerów. Autem, które jako nowe kosztowało o 1/3 taniej od
tego wcześniejszego. Jakoś nie potrafię się doszukać w nim tych
zamontowanych, a zablokowanych przez producenta bajerów. Po prostu
fizycznie ich nie ma.
uzytkownikadres
 
Posty: 0
Dołączył(a): 26 sty 2013, o 12:00

Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?

Postprzez januszJanuszkk » 20 maja 2019, o 09:43


W dniu 2019-05-19 o 09:43, Uzytkownik pisze:
ciach głupoty.
Z samochodami myślę, że także zmyślasz.Jeżeli się tak samo znasz na samochodach jak na kotłach to współczuję
tym co

im doradzasz albo robisz. EOT bo nie ma z kim dyskutować, szkoda czasu i
energii.
januszJanuszkk
 
Posty: 0
Dołączył(a): 30 sie 2012, o 21:20

Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?

Postprzez UTF-8BS8W8eWhvkzyhowycinamy » 20 maja 2019, o 12:51


W dniu 19.05.2019 o 09:43, Uzytkownik pisze:
tego wcześniejszego. Jakoś nie potrafię się doszukać w nim tych
zamontowanych, a zablokowanych przez producenta bajerów. Po prostu
fizycznie ich nie ma.

Bo nie ma. Masz jedynie prawdopodobnie wiązki elektryczne pod te
wszystkie bajery, bo to faktycznie opłaca się bardziej robić w formie
jednej wiązki wspólnej, a potem tylko dany moduł czy wyposażenie
podpinasz bądź nie. Ułatwia to też ewentualną modyfikację wersji
wyposażeniowej już poza fabryką.

Pzdr
--
/__/_* /
/ ) /_(//)()
/
UTF-8BS8W8eWhvkzyhowycinamy
 
Posty: 0
Dołączył(a): 13 kwi 2016, o 09:20

Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?

Postprzez uzytkownikadres » 20 maja 2019, o 16:33


W dniu 2019-05-20 o 13:51, Kżyho pisze:
W dniu 19.05.2019 o 09:43, Uzytkownik pisze:
tego wcześniejszego. Jakoś nie potrafię się doszukać w nim tych
zamontowanych, a zablokowanych przez producenta bajerów. Po prostu
fizycznie ich nie ma.

Bo nie ma. Masz jedynie prawdopodobnie wiązki elektryczne pod te
wszystkie bajery, bo to faktycznie opłaca się bardziej robić w formie
jednej wiązki wspólnej, a potem tylko dany moduł czy wyposażenie
podpinasz bądź nie. Ułatwia to też ewentualną modyfikację wersji
wyposażeniowej już poza fabryką.

Pzdr

Po co producent miałby prowadzić wiązki, skoro szyberdachów nie ma,
szyby elektryczne są tylko z przodu, a z tyłu korbki, a fotele manualne?

Podpowiem jeszcze, że to drugie auto nawet nie ma z tyłu gniazd
zasilania (zapalniczek), oświetlenia w suficie dla trzeciego rzędu
pasażerów (czego akurat mi najbardziej brakuje). Postanowiłem dorobić to
musiałem dorobić brakującą wiązkę.

Januszek to taki "fachowiec od wszystkiego", który to się zna na
gazowych kotłach centralnego ogrzewania, na medycynie, na ludziach, na
samochodach i na wszystkim. Jak widać jest dobry w tym co robi - czyli w
trollowaniu. :)

Na temat samochodów to tylko jego fantazje. Tak samo z resztą jak na
temat kotłów gazowych.
uzytkownikadres
 
Posty: 0
Dołączył(a): 26 sty 2013, o 12:00

Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?

Postprzez uzytkownikadres » 20 maja 2019, o 16:43


W dniu 2019-05-20 o 10:43, Janusz pisze:
W dniu 2019-05-19 o 09:43, Uzytkownik pisze:
ciach głupoty.
Z samochodami myślę, że także zmyślasz.Jeżeli się tak samo znasz na
samochodach jak na kotłach to współczuję
tym co

im doradzasz albo robisz.

Na samochodach się nie znam, ale wiem czym jeżdżę, a tak się składa, że
drugi raz kupiłem prawie identyczny model auta, bo mi pasuje pod
względem funkcjonalnym i wiem co miałem w poprzedni, a co ma obecny. Tu
nikt nie musi się znać na samochodach, aby móc stwierdzić, że jesteś
zwykłym mitomanem i trollem.
EOT bo nie ma z kim dyskutować, szkoda czasu i energii.

Skoro uważasz, że nie ma z kim dyskutować to po kiego grzyba ciągniesz
tą jałową dyskusję?

Mam nadzieję, że masz odrobinę honoru i faktycznie dla ciebie jest to EOT.
uzytkownikadres
 
Posty: 0
Dołączył(a): 26 sty 2013, o 12:00

Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?

Postprzez UTF-8BS8W8eWhvkzyhowycinamy » 21 maja 2019, o 10:52


W dniu 20.05.2019 o 17:33, Uzytkownik pisze:
W dniu 2019-05-20 o 13:51, Kżyho pisze:
W dniu 19.05.2019 o 09:43, Uzytkownik pisze:
tego wcześniejszego. Jakoś nie potrafię się doszukać w nim tych
zamontowanych, a zablokowanych przez producenta bajerów. Po prostu
fizycznie ich nie ma.

Bo nie ma. Masz jedynie prawdopodobnie wiązki elektryczne pod te
wszystkie bajery, bo to faktycznie opłaca się bardziej robić w formie
jednej wiązki wspólnej, a potem tylko dany moduł czy wyposażenie
podpinasz bądź nie. Ułatwia to też ewentualną modyfikację wersji
wyposażeniowej już poza fabryką.

Pzdr

Po co producent miałby prowadzić wiązki, skoro szyberdachów nie ma,
szyby elektryczne są tylko z przodu, a z tyłu korbki, a fotele manualne?

Wiązki główne często są, ale dla danego wyposażenia doprowadzone np.
tylko do jakiegoś miejsca i potem wpinasz w to jeszcze fragment wiązki
danego elementu.
Np. u mnie w Oplu Omedze B chcąc mieć w pełni elektryczne fotele z
podgrzewaniem, kupuję takie fotele, a następnie w progu mam schowane
brakujące wtyczki, do podłączenia go. Następnie w konsoli środkowej
wystarczy jedynie w puste miejsca zamiast zaślepek wstawić włączniki od
podgrzewania i już. Wszystko działa i zrobione jak fabryka.
Jak np. w drzwiach na korbki nie masz wstawionej już wiązki (warto
sprawdzić, bo czasem mimo wszystko jest), to bardzo prawdopdobne, że
gdzieś przy słupku czy w progu właśnie będą złączki, w które wpina się
kawałek wiązki, który musisz umieścić w drzwiach i przeciągnąć do tego
miejsca.
Ojciec w Fordzie Galaxy np. ma możliwość zrobienia sobie tylnych
bocznych szyb elektrycznie uchylnych (obecnie manualne) zakładając
jedynie przy oknie odpowiednie silniczki oraz wstawiając w konsoli
brakujące przyciski - znowu wiązki już są, trzeba tylko się podłączyć.
Takich przykładów jest wiele. Czasem tej wiązki jest więcej, czasem
mniej, ale główny szkielet zazwyczaj jest gotowy niezależnie od wyposażenia.

Pzdr

--
/__/_* /
/ ) /_(//)()
/
UTF-8BS8W8eWhvkzyhowycinamy
 
Posty: 0
Dołączył(a): 13 kwi 2016, o 09:20

Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?

Postprzez UTF-8BS8W8eWhvkzyhowycinamy » 21 maja 2019, o 10:58


W dniu 18.05.2019 o 11:54, Uzytkownik pisze:
W dniu 2019-05-18 o 06:34, Hans Kloss pisze:
Cena tych kotłów jest 2x większa od kotłów innych marek. Może i to
Mercedes. Ale moc minimalna na poziomie 6 kW jest trudna do
zaakceptowania.

Z tą ceną x2 to pojechałeś strasznie.

Cena katalogowa kotła Thermagen Duo 28/24 to niezałe 8,2 tys. zł.

Dla porównania:

Cena katalogowa kotła De Dietrich MCR3 24 to prawie 10 tys. zł czyli
prawie 2 tys. droższy od Thermagena Duo.

Cena katalogowa kotła Ariston  Clas One System 24 to także prawie 10
tys. zł.

Mój doskonale spisujący się, mało awaryjny, oszczędny kondensacyjny,
jednofunkcyjny Junkers ZSB14-3C (14 kW z modulacja do min. 3 kW) wraz z
zestawem kominowym, sterownikiem pogodowym i dodatkową czujką do
zasobnika CWU kosztował poniżej 5 tys...

Pozdrawiam
--
/__/_* /
/ ) /_(//)()
/
UTF-8BS8W8eWhvkzyhowycinamy
 
Posty: 0
Dołączył(a): 13 kwi 2016, o 09:20

<< Poprzednia stronaNastępna strona >>

<< Zobacz inne tematy

 


  • Tematy pokrewne
    Odpowiedzi
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości



cron