Elektronika samochodowa - pytania luźne....

Główne forum dyskusyjne

Elektronika samochodowa - pytania luźne....

Postprzez Dr.Endriunmp3 » 2 lis 2008, o 18:26


Chciałbym zapytać o linki do stron "poświęconych" zagadnieniu "zmiany mocy"
w silnikach samochodowych przy pomocy zmiany (choćby nawet) np. kąta
wyprzedzenia zapłonu.

Zdaję sobie sprawę że jest to temat rozległy - producentów samochodów bardzo
dużo, każdy zapewne z nich ma swój soft który kompletnie nie nadaje się do
zastosowania u konkurencyjnych marek, własne interfejsy diagnostyczne -
czyli jakby to powiedzieć "co kraj to obyczaj", więc pomóc mi raczej będzie
ciężko.

Niemniej jednak pozwolę sobie zadać pytanie:

Czy spotkał się ktoś z taką sytuacją że takowa zmiana parametrów (zapewne w
jakimś głównym komputerze samochodu) odbywa się np. poprzez wylutowanie
procka, zmiany w nim parametrów i ponownym jego wlutowaniu ?.

P.S. Kolega który jeździ VW (Polo 97) mówił mi że do jego samochodu (gdy
miał jakąś lekką awarię - nieregularne obroty na biegu jałowym) koleś
podchodził z laptopem na którym miał zainstalowany odpowiedni soft (nic w
nim nie wylutowywał).

P.S.2. Póki co śmigam cieniasem 700 (Aissan) i żadne komputery, interfejsy
diagnostyczne i inne tego typu badziewie nie jest mi naprawdę do niczego
potrzebne, pytam tylko z czystej ciekawości :).

--
Pozdrawiam
Dr.Endriu

Dr.Endriunmp3
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9 wrz 2009, o 11:44


Re: Elektronika samochodowa - pytania luźne....

Postprzez Dr.Endriunmp3 » 2 lis 2008, o 18:28


NTG pardon

Dr.Endriunmp3
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9 wrz 2009, o 11:44

Re: Elektronika samochodowa - pytania luźne....

Postprzez Maniek4tomaszko44@poczta.fm » 2 lis 2008, o 21:50



Użytkownik "Dr.Endriu" napisał w wiadomości
news:gekna2$hnd$1@news.interia.pl...
Chciałbym zapytać o linki do stron "poświęconych" zagadnieniu "zmiany
mocy" w silnikach samochodowych przy pomocy zmiany (choćby nawet) np. kąta
wyprzedzenia zapłonu.

Nie wydaje mi sie, ze znajdziesz jakies dokladniejsze informacje w sieci, a
jezeli tak to pewnie jakies ogolnikowe.
Jezeli natomiast chodzi o zmiane kata wyprzedzenia zaplonu, to w zadnym
wypadku zmiana samego kata nie poprawi mocy silnika. W kazdym przypadku
wplynie to na zmniejszenie mocy silnika, jezeli pozostale warunki pozostana
bez zmian, a wyprzedzenie kata w konsekwencji spowoduje stuki detonacyjne,
przegrzanie komory spalania, wypalenie denka tloka, zaworow i takie tam.
Zmiana mocy silnika benzynowego nie jest mozliwa bez ingerencji w czesci
glowne silnika z wyjatkiem wspolczesnych silnikow doladowanych, w ktorych
tzw. chip tuning polega glownie na zwiekszeniu cisnienia doladowania, ale
tez ilosc spalanego paliwa i zmniejszenie zywotnosci silnika.
Niemniej jednak pozwolę sobie zadać pytanie:

Czy spotkał się ktoś z taką sytuacją że takowa zmiana parametrów (zapewne
w jakimś głównym komputerze samochodu) odbywa się np. poprzez wylutowanie
procka, zmiany w nim parametrów i ponownym jego wlutowaniu ?.

Parametry pracy silnika zapisane sa w pamieci komputera sterujacego i tam
tez sa zmieniane. Nie ma potrzeby nic wylutowywac. Jezeli chodzi o
wspomniany kat wyprzedzenia zaplonu to w wiekszosci przypadkow w pamieci
komputera zapisana jest "mapa zaplonu" z ktorej w czasie pracy silnika
(jazdy samochodem) dobierana jest konkretna wartosc kata w oparciu o
wskazania z innych czujnikow silnika takich jak przedkosc obrotowa walu
korbowego, kat otwarcia przepustnicy, czy wskazania przeplywomierza i
korygowane o temp. silnika, temp. powietrza zasysanego, dane z czujnika
spalania stukowego i takie tam. Wiele parametrow pracy silnika takie jak np.
fazy rozrzadu dobierane sa doswiadczalnie i nie ma jakiegos jasnego
jednoznaczego wzoru na zrobienie dobrego silnika. Wszystko zalezy od
przeznaczenia konkretnego silnika. Wiele razy zdarza sie, ze teoretycznie
ten sam silnik tego samego producenta, montowany w tym samym modelu
samochodu, tej samej pojemnosci skokowej, tzn. tej samej srednicy cylindra i
takim samym skoku tloka, ma inna moc, moment obrotowy, a roznic sie moze
fazami rozrzadu wlasnie, czy oczyswista iloscia zaworow w jednym cylindrze.
P.S. Kolega który jeździ VW (Polo 97) mówił mi że do jego samochodu (gdy
miał jakąś lekką awarię - nieregularne obroty na biegu jałowym) koleś
podchodził z laptopem na którym miał zainstalowany odpowiedni soft (nic w
nim nie wylutowywał).

Podlaczenie komputera umozliwia zdiagnozowanie usterki, znalezienie
niesprawnych urzadzen osprzetu silnika. W wiekszosci samochodow sa uklady
samodiagnozujace, tylko nie wszyscy wiedza jak z tego korzystac i gdzie tego
szukac. Czasami wystarczy odlaczenie klemy akumulatora na ok. 5 min. w celu
skasowania bledow. Nie we wszystkich dzisiejszych samochodach mozna tak
sobie to robic bez niemilych konsekwencji.
P.S.2. Póki co śmigam cieniasem 700 (Aissan) i żadne komputery,
interfejsy diagnostyczne i inne tego typu badziewie nie jest mi naprawdę
do niczego potrzebne, pytam tylko z czystej ciekawości :).

Aissan to skomplikowana rzecz, niestety bardzo trudna w naprawie.

Pozdro.. TK

Maniek4tomaszko44@poczta.fm
 
Posty: 1253
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 21:23

Re: Elektronika samochodowa - pytania luźne....

Postprzez Dr.Endriunmp3 » 2 lis 2008, o 22:31

Aissan to skomplikowana rzecz, niestety bardzo trudna w naprawie.

Z tą akurat opinią pozwolę się nie zgodzić....

Po trzech latach użytkowania i "wnikania wgłąb" pracy aissanka stwierdzam że
zasada działania tego gaźnika nie jest tak bardzo skomplikowana jakby się
mogło na pierwszy rzut oka wydawać......

Ale to dyskusja nie na to forum , zresztą całkowicie omyłkowo wysłał mi się
ten post akurat na tą grupę....

--
Pozdrawiam
Dr.Endriu

Dr.Endriunmp3
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9 wrz 2009, o 11:44

Re: Elektronika samochodowa - pytania luźne....

Postprzez Maniek4tomaszko44@poczta.fm » 2 lis 2008, o 23:18



Użytkownik "Dr.Endriu" napisał w wiadomości
news:gel5km$4mq$1@news.interia.pl...
Aissan to skomplikowana rzecz, niestety bardzo trudna w naprawie.

Z tą akurat opinią pozwolę się nie zgodzić....

Po trzech latach użytkowania i "wnikania wgłąb" pracy aissanka stwierdzam
że zasada działania tego gaźnika nie jest tak bardzo skomplikowana jakby
się mogło na pierwszy rzut oka wydawać......

Zasada jest prosta i znana od lat, ale w tym przypadku troche rozbudowana i
najnormalniej w swiecie brak jest do tego czesci, stad tez ta naprawcza
trudnosc.
Ale to dyskusja nie na to forum , zresztą całkowicie omyłkowo wysłał mi
się ten post akurat na tą grupę....

Na pewno, ale my przeciez ludzie budowy jestesmy, a to ludzie tworza
spolecznosc, nie budowy. :-)

Pozdro.. TK

Maniek4tomaszko44@poczta.fm
 
Posty: 1253
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 21:23

Re: Elektronika samochodowa - pytania luźne....

Postprzez Dr.Endriunmp3 » 3 lis 2008, o 00:04


Po trzech latach użytkowania i "wnikania wgłąb" pracy aissanka stwierdzam
że zasada działania tego gaźnika nie jest tak bardzo skomplikowana jakby
się mogło na pierwszy rzut oka wydawać......

Zasada jest prosta i znana od lat, ale w tym przypadku troche rozbudowana
i najnormalniej w swiecie brak jest do tego czesci, stad tez ta naprawcza
trudnosc.

W tamtym roku gdy orientowałem się o zestaw naprwczy do tego gaźniora - był
on wszędzie dostępny i to wcale w nienajwyższej kwocie , jakieś 100 - 150
zł...


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu

Dr.Endriunmp3
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9 wrz 2009, o 11:44

Re: Elektronika samochodowa - pytania luźne....

Postprzez Maniek4tomaszko44@poczta.fm » 3 lis 2008, o 00:32



Użytkownik "Dr.Endriu" napisał w wiadomości
news:gelb2r$b73$1@news.interia.pl...
W tamtym roku gdy orientowałem się o zestaw naprwczy do tego gaźniora -
był on wszędzie dostępny i to wcale w nienajwyższej kwocie , jakieś 100 -
150 zł...

No coz, zawodowo, jako ze zajmuje sie handlem rowniez czesci zamiennych mam
inne doswiadczenia, ale byc moze sa rejony, ze jest inaczej. Generalnie
ludziska gdy przyjdzie potzeba przerabiaja to na polskie gazniki.

Pozdro.. TK

Maniek4tomaszko44@poczta.fm
 
Posty: 1253
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 21:23


<< Zobacz inne tematy

 


  • Tematy pokrewne
    Odpowiedzi
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości