Balkon

Główne forum dyskusyjne

Re: Balkon

Postprzez Adamadam.szen » 18 sty 2011, o 19:20


On 18 Sty, 19:04, M wrote:
Zależy, jaka konstrukcja. Na słupach łatwiej, bo wtedy doklejasz do
budynku belkę, drugą kładziesz na słupach i poprzecznie deski.

Innym sposobem jest przyczepienie do wieńca - drewno gorzej przewodzi
niż beton.

No.. Tak czy siak taki drewniany balkon musi pasowac tez wygladem do
budynku bo raczej ciezko bedzie ukryc jego drewniana konstrukcje
(belki etc). Ale rozwiazanie na pewno lepsze niz standardowy betonowy
balkon :) Sasiad ma dwa, od roku. Do dzisiaj nie ma barierek ani
wykonczenia. Czasem tam sie czai na kucaka na fajce ;)
pozdr.

--
Adam Sz.
Adamadam.szen
 
Posty: 865
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 21:00


Re: Balkon

Postprzez MM-bez-spamu » 18 sty 2011, o 19:38


W dniu 2011-01-18 19:20, Adam pisze:
On 18 Sty, 19:04, M wrote:
Zależy, jaka konstrukcja. Na słupach łatwiej, bo wtedy doklejasz do
budynku belkę, drugą kładziesz na słupach i poprzecznie deski.

Innym sposobem jest przyczepienie do wieńca - drewno gorzej przewodzi
niż beton.

No.. Tak czy siak taki drewniany balkon musi pasowac tez wygladem do
budynku bo raczej ciezko bedzie ukryc jego drewniana konstrukcje

Ukryć? To się specjalnie eksponuje :-) Fakt, że musi pasować.
(belki etc). Ale rozwiazanie na pewno lepsze niz standardowy betonowy
balkon :)

Przy czym taki samonośny montuje się na blachach stalowych (ok. 1cm)
przykręcanych do wieńca. Ale łatwiej ocieplić blachy niż całą połać balkonu.

M.
MM-bez-spamu
 
Posty: 547
Dołączył(a): 30 maja 2010, o 21:40

Re: Balkon

Postprzez Bartekbkn » 23 sty 2011, o 20:26


"Adam" wrote:
Jeżeli różnica wysokości płyty taracu i podłogi w mieszkaniu ma mniej niż
20cm to już tarasu nie ocieplisz i to zimno przelezie ci do pokoju.

Ano.. Dlatego ja mam taras jako zupelnie oddzielna, niezalezna,
"wiszaca" konstrukcje (spieta jednak z domem wspolnymi lawami). Taras
od domu oddziela 15cm styro. A taras bede robil wylacznie z drzewa -
albo modrzew syberyjski albo jakis tanszy egzotyk. Zadnych kafli!!

Jeśli mogę doradzić, to odpuść sobie modrzew. Mój kumpel robił taras z modrzewia
rok temu. Okazuje się, że cena desek to tylko jakieś 1/4-1/3 kosztów tarasu
drewnianego. Gdyby dopłacił paręset złotych, miałby taras pokryty egzotykiem,
który się na takie tarasy nadaje.
Co do użytkowania - to jest porażka. Dwóch moich kumpli z biura ma tarasy z
drewna. Zimą muszą je odśnieżać, przy tym uważać żeby desek łopatą nie zniszczyć
(spróbuj zebrać 30cm śniegu miotłą), chodzić po tym się nie da gdy leży tam
śnieg. Tyle usłyszałem od kolegów i odpuściłem sobie drewniany taras, choć
bardzo, bardzo mi się podoba.
Co do meritum: ja wywaliłem 2 balkony, a jeden w lukarnie zostawiłem. Doszedłem
do wniosku, że budynek za dużo by stracił. Koszt ocieplenia mojego balkonu 1x4m
nie był wysoki. Od dołu styropian chyba 12cm, z góry styrodur 8cm i
hydroizolacja. Balustrady u nas robią od 100zł/m-b. Gdybym chciał ocynkować, to
też wielki koszt nie jest, trudniej z transportem. Ale ja cynkować nie będę - w
bloku mieszkałem na ostatnim piętrze, balkon nie cynkowany, malowany 2 razy w
ciągu 25 lat i nic się z nim nie działo.

--
Bartek
Bartekbkn
 
Posty: 854
Dołączył(a): 9 wrz 2009, o 15:29

Re: Balkon

Postprzez MM-bez-spamu » 23 sty 2011, o 21:27


W dniu 2011-01-23 20:26, Bartek pisze:
mojego balkonu 1x4m nie był wysoki. Od dołu styropian chyba 12cm, z góry
styrodur 8cm i hydroizolacja. Balustrady u nas robią od 100zł/m-b.

12 cm z dołu, 8 cm z góry + betonowa konstrukcja + klej i gres ok. 1cm =
razem wychodzi 30cm.

W drewnianym balkonie masz 2,5cm drewna egzotycznego oparte na podporach.

M.
MM-bez-spamu
 
Posty: 547
Dołączył(a): 30 maja 2010, o 21:40

Re: Balkon

Postprzez Adamadam.szen » 23 sty 2011, o 21:57


On 23 Sty, 20:26, "Bartek" wrote:
Je li mog doradzi , to odpu sobie modrzew. M j kumpel robi taras z modrzewia
rok temu. Okazuje si , e cena desek to tylko jakie 1/4-1/3 koszt w tarasu
drewnianego. Gdyby dop aci par set z otych, mia by taras pokryty egzotykiem,
kt ry si na takie tarasy nadaje.

Modrzew modrzewiowi nie rowny - ja pisze o modrzewiu syberyjskim ktory
jest drozszy od naszego krajowego i znacznie trwalszy! Krajowy to ok
40-50 pln / m2. Syberyjski to ok 90-100 pln / m2. Deski egzotyczne
zaczynaja sie chyba od 200 pln, a chyba im blizej do 300 pln
(najtansze!). Co do kosztu tarasu to tez nie moge sie zgodzic. Przy
czym ja juz najwieksze koszty ponioslem - mam wylana betonowa plyte
8x3m oparta na betonowych slupach idacych od samych law (3m nizej ;)
Teraz na to przyjda dosc gesto kantowki (10x10) ktore mi zostaly po
szalunkach jako legary, na jakichs ocynk-wspornikach i na to odrazu
beda bite dechy. Wiec jedyny koszt jaki jeszcze poniose to deski +
wsporniki (ale to max 200-300 pln:) Wiec.. 24m2 na modrzewiu
syberyjskim to ok 2,4k pln. 24m2 na egzotyku - przypuszczam ze okolice
6-7k pln. Roznica jednak spora.
Co do u ytkowania - to jest pora ka. Dw ch moich kumpli z biura ma tarasy z
drewna. Zim musz je od nie a , przy tym uwa a eby desek opat nie zniszczy
(spr buj zebra 30cm niegu miot ), chodzi po tym si nie da gdy le y tam
nieg.

U mnie taras zima jest kompletnie nieuzywany, niech sobie snieg lezy -
nie musze odsniezac, sam sie na wiosne stopi :-) Pozatym mam dosc
spore zadaszenie na tak mniejwiecej 2/3 calego tarasu i w srodku zimy
- nieosniezona powierzchnie ok. 10m2.
Tyle us ysza em od koleg w i odpu ci em sobie drewniany taras, cho
bardzo, bardzo mi si podoba.

I jaki bedziesz robil? Bo IMHO kazdy rodzaj ma wady. Drewniany moim
zdaniem ma tych wad najmniej :)
pozdr.

--
Adam Sz.
Adamadam.szen
 
Posty: 865
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 21:00

Re: Balkon

Postprzez Bartekbkn » 23 sty 2011, o 22:18


"M" wrote:
mojego balkonu 1x4m nie był wysoki. Od dołu styropian chyba 12cm, z góry
styrodur 8cm i hydroizolacja. Balustrady u nas robią od 100zł/m-b.

12 cm z dołu, 8 cm z góry + betonowa konstrukcja + klej i gres ok. 1cm = razem
wychodzi 30cm.

No to od dołu mam chyba 18cm, bo razem wszystko ma blisko 40cm.

W drewnianym balkonie masz 2,5cm drewna egzotycznego oparte na podporach.

Jak balkon drewniany wygląda to ja wiem, bo mój kumpel stolarz taki niedawno dla
siebie zrobił. U mnie by taki nie pasował.
--
Bartek
Bartekbkn
 
Posty: 854
Dołączył(a): 9 wrz 2009, o 15:29

Re: Balkon

Postprzez Bartekbkn » 24 sty 2011, o 00:18


"Adam" wrote:
Modrzew modrzewiowi nie rowny - ja pisze o modrzewiu syberyjskim ktory
jest drozszy od naszego krajowego i znacznie trwalszy! Krajowy to ok
40-50 pln / m2. Syberyjski to ok 90-100 pln / m2. Deski egzotyczne
zaczynaja sie chyba od 200 pln, a chyba im blizej do 300 pln

Jeden z moich kumpli zrobil wlasnie z egzotyka, a drugi z modrzewia
syberyjskiego. A robil z tego modrzewia tylko dlatego, ze deski kupil pare lat
wczesniej i lezaly. Ten co zrobil z egzotyka, zamówil do tego firme. Promocyjnie
(wzial u nich wszystkie materialy+parkiet na pól domu) zrobili mu to za
100zl/m2. Plus materialy oczywiscie, w sumie chyba z 400zl/m2 :)
(najtansze!). Co do kosztu tarasu to tez nie moge sie zgodzic. Przy
czym ja juz najwieksze koszty ponioslem - mam wylana betonowa plyte
8x3m oparta na betonowych slupach idacych od samych law (3m nizej ;)
Teraz na to przyjda dosc gesto kantowki (10x10) ktore mi zostaly po
szalunkach jako legary, na jakichs ocynk-wspornikach i na to odrazu
beda bite dechy. Wiec jedyny koszt jaki jeszcze poniose to deski +
wsporniki (ale to max 200-300 pln:) Wiec.. 24m2 na modrzewiu
syberyjskim to ok 2,4k pln. 24m2 na egzotyku - przypuszczam ze okolice
6-7k pln. Roznica jednak spora.

Eee... jak widac sa tarasy i tarasy :)
W tarasie drewnianym legary równiez musza byc z egzotyka. I koszt tych legarów
przekracza koszt desek niestety :)
Jesli robisz legary z belek z budowy, to nie ma sensu kupowac nawet tego
modrzewia. Kup swierk.
Kolejny spory koszt to wkrety. Wiem, ze kumpel kupowal jakies specjalne wkrety w
DLH do tarasów drewnianych. Na czym ich specjalnosc polega to nie wiem, ale byly
zajebiscie drogie. Jak chcesz to dopytam.
Kolejny duzy koszt, to olej. Tego oleju idzie troche wiecej niz do olejowania
parkietu :)
Co do u ytkowania - to jest pora ka. Dw ch moich kumpli z biura ma tarasy z
drewna. Zim musz je od nie a , przy tym uwa a eby desek opat nie zniszczy
(spr buj zebra 30cm niegu miot ), chodzi po tym si nie da gdy le y tam
nieg.

U mnie taras zima jest kompletnie nieuzywany, niech sobie snieg lezy -
nie musze odsniezac, sam sie na wiosne stopi :-) Pozatym mam dosc
spore zadaszenie na tak mniejwiecej 2/3 calego tarasu i w srodku zimy
- nieosniezona powierzchnie ok. 10m2.

Jesli bedziesz mial z drewna budowlanego, to pewnie... niech lezy :)
Moi kumple jednak pieczolowicie odsniezaja, bo wydali na to mase pieniedzy...

Tyle us ysza em od koleg w i odpu ci em sobie drewniany taras, cho
bardzo, bardzo mi si podoba.

I jaki bedziesz robil? Bo IMHO kazdy rodzaj ma wady. Drewniany moim
zdaniem ma tych wad najmniej :)

Z wyjatkiem tego, ze ladnie wyglada... To ja zalet drewnianego nie widze.
Ja wyleje plyte na gruncie (na zwyklej budowlanej folii). Jesli nie wyjdzie
gladko, to zaciagne to klejem, nastepnie izolacja i kafle. Miala byc kostka
(podbudowe nawet zrobilem), ale dalem spokój. Potem byl pomysl z drewnianym, ale
kumple z pracy zrobili sobie i odpuscilem. Bedzie zwyczajnie.

--
Bartek
Bartekbkn
 
Posty: 854
Dołączył(a): 9 wrz 2009, o 15:29

Re: Balkon

Postprzez Bartekbkn » 24 sty 2011, o 00:20


"Adam" wrote:
Je li mog doradzi , to odpu sobie modrzew. M j kumpel robi taras z modrzewia
rok temu. Okazuje si , e cena desek to tylko jakie 1/4-1/3 koszt w tarasu
drewnianego. Gdyby dop aci par set z otych, mia by taras pokryty egzotykiem,
kt ry si na takie tarasy nadaje.

Modrzew modrzewiowi nie rowny - ja pisze o modrzewiu syberyjskim ktory
jest drozszy od naszego krajowego i znacznie trwalszy! Krajowy to ok
40-50 pln / m2. Syberyjski to ok 90-100 pln / m2. Deski egzotyczne
zaczynaja sie chyba od 200 pln, a chyba im blizej do 300 pln
(najtansze!). Co do kosztu tarasu to tez nie moge sie zgodzic. Przy
czym ja juz najwieksze koszty ponioslem - mam wylana betonowa plyte
8x3m oparta na betonowych slupach idacych od samych law (3m nizej ;)

Jeszcze jedno sobie przypomnialem: moi koledzy nie robili zadnej wylewki. Legary
leza na bloczkach betonowych, które sa obsypane zwirem. Do bloczków oczywiscie
byly kolkowane.

--
Bartek
Bartekbkn
 
Posty: 854
Dołączył(a): 9 wrz 2009, o 15:29

Re: Balkon

Postprzez Adamadam.szen » 24 sty 2011, o 00:44


On 24 Sty, 00:18, "Bartek" wrote:
Eee... jak widac sa tarasy i tarasy :)
W tarasie drewnianym legary r wniez musza byc z egzotyka. I koszt tych legar w
przekracza koszt desek niestety :)

Po co ? Miedzy deskami i tak zostawia sie niewielkie szpary wiec
ewentualne wydluzanie sie legarow spowoduje conajwyzej ich minimalne
poszerzenie. Moje kantowki maja juz ponad 3 lata, sa doskonale
wysuszone, leza caly czas na zewnatrz. Nic sie z nimi nie ma prawa
dziac. Belki z egzotyka to jakas kompletna pomylka IMHO. Przeciez te
legary beda 2-3 x drozsze od samych desek. Jak dla mnie - zupelnie
zbedny i niepotrzebny wydatek :)
Jesli bedziesz mial z drewna budowlanego, to pewnie... niech lezy :)

LEGARY! A co za roznica, czy to drewno bylo uzywane na budowie czy
przyjechalo prosto z tartaku ? ;-) Moje jest przynajmniej sprawdzone,
przesezonowane, co sie mialo pokrzywic to sie juz dawno powykrzywialo,
poskrecalo, ktore bylo slabe to sie polamalo i tak dalej :-)
Moi kumple jednak pieczolowicie odsniezaja, bo wydali na to mase pieniedzy...

Tez nie rozumiem po co. Przeciez jak sam pisales tylko ten taras
uszkodza. Lod tez z niego skuwaja? :)
Z wyjatkiem tego, ze ladnie wyglada... To ja zalet drewnianego nie widze.
Ja wyleje plyte na gruncie (na zwyklej budowlanej folii). Jesli nie wyjdzie
gladko, to zaciagne to klejem, nastepnie izolacja i kafle. Miala byc kostka
(podbudowe nawet zrobilem), ale dalem spok j. Potem byl pomysl z drewnianym, ale
kumple z pracy zrobili sobie i odpuscilem. Bedzie zwyczajnie.

Kafle mi sie wogole nie widza - w lato albo zimne jak nie ma slonca
albo parza. No i odpadaja co zime na mrozie i sliskie na deszczu :) To
juz bym wolal na tej mojej betonowej plycie zrobic podsypke z piasku
5-10cm, ubic i polozyc jakies ladne plyty tarasowe.
pozdr.

--
Adam Sz.
Adamadam.szen
 
Posty: 865
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 21:00

Re: Balkon

Postprzez Adamadam.szen » 24 sty 2011, o 00:47


On 24 Sty, 00:20, "Bartek" wrote:
Jeszcze jedno sobie przypomnialem: moi koledzy nie robili zadnej wylewki.=
Legary
leza na bloczkach betonowych, kt=F3re sa obsypane zwirem. Do bloczk=F3w o=
czywiscie
byly kolkowane.

U mnie to odpadalo - grunt rodzimy mam... 3 metry nizej niz posadzka.
Musialem wiec zrobic konstrukcje ktora bedzie sie opierac o lawy
budynku. Mam wiec cztery betonowe slupy, a potem pomiedzy nimi -
zelbetowe belki (wylewane razem z plyta) na ktorych opiera sie sama
plyta. Calosc byla zasypana tuz po postawieniu owych czterech
slupow :) Teraz na tej plycie moge sobie robic co chce, procz kafli
(bo plyta jest zrobiona z 20-25cm ponizej poziomu posadzki), bez
ryzyka ze cos zacznie siadac.

--
Adam
Adamadam.szen
 
Posty: 865
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 21:00

<< Poprzednia stronaNastępna strona >>

<< Zobacz inne tematy

 


  • Tematy pokrewne
    Odpowiedzi
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości



cron